8/1/08

Nostra Opinió sobre el Pla d'Infraestructures

La nostra postura respecte al projecte de Pla d'Infraestructures del Camp de Tarragona.
Es vol fer una carretera entre Torredembarra i Valls. Una carretera que passa lluny dels pobles de la nostra comarca i pensada només per als usuaris de l'AVE. Naltros per la nostra part pensem que aquesta inversió de milions de euros que es destinarà a aquesta carretera es podria destinar a millorar les nostres carreteres locals, molt més utilitzades i necessitades de millores.

Reclamem unes carreteres que ens permetin anar, per exemple, d'Ardenya al Catllar o de la Riera a Torredembarra sense perill, amb menys revolts i, fins i tot, reclamem que aquestes carreteres deixin de passar pel mig dels municipis. Podríem fer el símil dels trens de Rodalies: s'ha invertit miliers de milions d'euros per fer l'AVE (per una minoria) i s'ha deixat d'invertir als trens de rodalies (utilitzats per la majoria d'usuaris del servei ferroviari).

Respecte a la projecte de recuperació de l'antiga via de tren Reus-Sant Vicenç: esterem d'acord si s'utilitza bàsicament per passatgers i reclamem la construcció d'una nova estació dins el nucli de la Riera, per exemple al costat del camp de futbol. Estarem en contra d'una via utilitzada per transportat mercancies perilloses, no volem que passi pel mig del poble.

4 comentaris:

Jordi Sagués ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Jordi Sagués ha dit...

Pel que fa a la recuperació de l'antiga via del tren (que he de reconèixer que, almenys a mi, em fa una il·lusió especial perquè sóc dels que agafem el tren cada dia) no n'hi ha d'haver prou en reclamar l'ús per a passatgers: A més a més ha de ser útil en horaris i freqüències sinó no servirà de res i val més que ho deixem córrer.

Si es recupera la via però es mantenen els horaris de quan era operativa (si no recordo malament un tren en cada direcció al dia), quina utilitat tindria la recuperació del ferrocarril? Pels usos esporàdics potser encara en tindria alguna però pels usos diaris em sembla que fóra ben minsa. El traçat potser tampoc ajuda a l'ús diari. Ningú que treballi a Tarragona, ni que fos a la mateixa estació de Renfe, tindria la moral d'anar-hi amb tren des de La Riera (no m'ho acabo d'imaginar: La Riera - Reus - Tarragona o La Riera - St. Vicenç - Tarragona... Amb qualsevol de les dues alternatives trigaria una barbaritat!)... Els que treballem a Barcelona potser arribaríem abans i tot (La Riera - St. Vicenç - Barcelona)!

Cal millorar el transport de proximitat, incloent-hi el ferrocarril, naturalment. Però si amb tren no és possible moure's amb comoditat, no sé si val la pena intentar recuperar una via oberta a les mercaderies (potser o segur perilloses) que ens "colaran" com a via per a passatgers.

Anònim ha dit...

La Riera, com tants altres pobles, pateix un problema greu de transport públic. Per exemple, tenim un servei d'autobús de mínims. Això provoca que molta gent agafi el cotxe per anar a la ciutat de Tarragona.

Cal, ara més que mai, inversions en transport públic. És molt maco omplir-se la boca amb paraules boniques com "sostenibilitat" o "mobilitat" però cal "Fets i no paraules", com diria aquell.

Però després veus que el projecte del Pla d'Infraestructes és una repetició de les polítiques velles: potenciant altre cop el transport privat mitjançant carreteres directes entre ciutats fetes expressament per a gent que no és del territori.

Molt trist tot plegat.

Jordi Sagués ha dit...

Em sembla que hi ha males notícies pel que fa a la reobertura de la línia Reus - Roda - Sant Vicenç que es deia en aquesta entrada...

Segons el
Pla de Transports de Viatgers de Catalunya (2008-2012)
, que ha sortit a informació pública i que el govern de la Generalitat té previst aprovar cap a l'estiu, la reobertura / rehabilitació per a viatgers de la línia de ferrocarril que passa per La Riera s'haurà d'esperar més enllà del 2012:

"L'escenari de referència al 2012 [...] no es considera finalitzada la rehabilitació de la línia Reus Roda de Barà per al trànsit de viatgers" (pàg. 101)

i

"El PITC [Pla d'Infraestructures del Transport a Catalunya] planteja una reforma de les vies de connexió regional, que preveu les actuacions següents:
1. Supressió de passos a nivell [...]
2.Millora de senyalització [...]
3.Rehabilitació de la línia Lleida-Pobla[...]
4.Noves instal·lacions a Perafort[...]
5.Rehabilitació de la línia Reus-Roda de Barà
A l'escenari de referència considerat (2012), s'assumeix que les primeres quatre estaran realitzades
(Pàg. 118-119)

O sigui, que fins passat el 2012 passatgers per la via del tren em sembla que no n'hi veurem, si és que n'hi tornem a veure... Una llàstima! Com a pla de mobilitat està molt millor el que proposa la
PTP pel 2014
i que sí que té en compte passatgers per a aquesta via!